Založ si blog

Vernosť versus korupcia

Tak som si surfoval po internete. A čo som nenašiel:
lekáreň, -rne, ž. – zdravotnícka inštitúcia na prípravu, uskladňovanie a vydávanie liečiv a liekov (Slovník slovenského jazyka)
vernosť, -ti, ž. – (komu, čomu, ku komu, k čomu) presné a stále zachovávanie povinností, záväzkov, ktorými sa niekto zaviazal (Slovník slovenského jazyka)
systém, -u, m. – súbor jednotlivín navzájom spojených určitou štruktúrou, sieťou vzťahov do usporiadaného celku, stanovená účelná forma organizácie a fungovania niečoho (Slovník slovenského jazyka)
Alebo:
Vernostné systémy umožňujú obchodníkovi udržať a rozširovať počet svojich zákazníkov, a tým aj dosiahnuť vyšší obrat. Nákupné aktivity zákazníka sa do systému zaznamenávajú buď prostredníctvom zákazníckej karty, alebo priamo platobnou kartou. Na základe objemu jednotlivých nákupov sú zákazníkovi ponúknuté rôzne bonusy, ktoré má možnosť využiť u daného obchodníka. Sofistikovaný, tzv. multibrandový vernostný systém umožňuje zaradiť do systému viacerých obchodníkov, a zvýšiť tým možnosť využitia vernostného systému vo väčšom meradle (viď tu).
A tu zasa niečo iné:
Termín korupcia je latinského pôvodu a je odvodený od slova rumpere, ktoré má mnoho významov, pričom najrelevantnejší z nich vzťahujúci sa na danú problematiku je – zlomiť, rozlomiť, pretrhnúť. Latinský výraz corruptus vyjadruje následok tejto zmeny a znamená – znečistený, skazený, mravne zvrátený, podplatený. (viď tu)

Ak chce niekto moju „vernosť“, teda okrem tej manželskej, lebo tam už je bez šance, tak ma nejako motivuje. Odmení. Aby som prišiel znovu. Ak som už prišiel. Aspoň tak mi to hovorí logika veci.
Ak mi niekto ponúka čokoľvek, len aby som prišiel, teda urobil rozhodnutie, ktoré by som inak neurobil, nie je to o vernosti. A ak sú vo veci peniaze, je to skôr o podplácaní. O korupcii.

Ale čo sa dalo čakať, veď nám tento nástroj odprezentovali politici, pre ktorých je, ako sa zdá, korupcia pracovným nástrojom…

A možno len príliš premýšľam. Treba mi pridať robotu…

Zdravotníctvo je (stále) v . .. .

29.03.2016

Máme nového ministra zdravotníctva. Šikovného mladého krízového manažéra. Prekvapuje ma, ako rýchlo sa zmenila verejná mienka. Zrazu je dostatočnou kvalifikáciou na vedenie zdravotníctva „krízový manažment“. Ani neviem, kto s týmto klišé prišiel ako prvý, ale šíri sa to ako infekt. Akoby sme už všetci súhlasili s tým, že zdravotníctvo je len o zisku. A [...]

Hrá sa o čas. . .

25.06.2012

S článkami o lekárenstve a teda aj o v tejto súvislosti najhorúcejšej téme – o vernostných systémoch – akoby sa vrece roztrhlo. Parlamentný kuriér, Hospodárske noviny i TREND akoby sa dohodli. Náhoda? Určité sily sa mobilizujú. Nová vládnuca garnitúra sa jasne vyhranila voči jednému (bohužiaľ nie jedinému) z legislatívnych lapsusov bývalej zdravotníckej [...]

Transparentné zdravotníctvo, transparentný minister a transparentné chlebíčky

05.12.2011

Nie je tomu tak dávno, čo v Bratislave prebehla konferencia Transparentnosť v zdravotníctve. Jej hlavnými partnermi boli dve významné farmaceutické firmy a pozvanie na ňu prijal aj pán minister. Uff, ešte že to stihol pred začiatkom decembra, lebo neviem-neviem. Jeho dielom je totiž zákon, ktorý účasť zdravotníkov (pán minister je lekár) na podujatiach sponzorovaných [...]

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Igor Minarovič

Som lekárnik. Blízke sú mi témy farmácie, lekárenstva, zdravotníctva. A na ne sa pokúsim pozrieť očami "insidera".

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 58698x
Priemerná čítanosť článkov: 6522x

Autor blogu

Kategórie